هر کنکوری چقدر به خواب احتیاج دارد

ساعت بیولوژیک بدن شما ، همان ساعت درونی بدن شماست که زمان خواب و زمان بیداری را مشخص می‌کند

و به شما کمک می‌کند تا فعالیت خود را در ساعات روز افزایش یا کاهش  داده و در تاریکی شب از شدت آن بکاهید و استراحت کنید.
اهمیت خواب در انسان برای همه حائز اهمیت است

مخصوصا شما دوست عزیز کنکوری که فعالیت فکری بیشتری انجام می‌دهید،  به خواب منظم نیاز دارید.

از کارکردهای خواب می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم نورون‌ها و حفظ کارآوری سیستم عصبی ، ساماندهی یادگیری و حافظه اشاره کرد.

نیاز به خواب در سنین مختلف، متفاوت می‌باشد..

با توجه به اهمیت خواب می‌توان گفت: کم‌خوابی و بی‌خوابی صدمات جبران ناپذیری را به افراد وارد می‌کند، از جمله کاهش توان یادگیری و تمرکز

سخت بلند شدن از خواب و احساس خستگی و بی‌حوصلگی و چرت زدن در طول روز،

ساعت درونی بدن زمان‌بندی مشخص و معینی دارد،

ولی از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

 سیکل شبانه‌روزی بدن به شرح زیر است :

شش – هفت صبح : دمای بدن افزایش می‌یابد. سرعت سوخت و ساز بدن حداکثر است.

ده – یازده صبح: حداکثر هوشیاری و بهترین زمان برای یادگیری و حفظ مطالب در حافظه‌ی کوتاه‌مدت.

دوازده – یک بعد‌از‌ظهر: حداقل میزان انرژی و درجه‌ی حرارت بدن و آدرنالین کاهش می‌یابد. احساس خواب‌آلودگی نیم‌روزی اتفاق می‌افتد.

سه بعد‌از‌ظهر: دمای بدن و آدرنالین مجددا افزایش می یابد. بهترین زمان برای یادگیری و به خاطر‌سپاری مطالب در حافظه‌ی بلندمدت است.

پنج تا هفت بعد‌از‌ظهر: درجه‌ی حرارت بدن و آدرنالین به اوج خود می‌رسند. بهترین زمان برای فعالیت بدنی و ورزشی است.

نه شب: ملاتونین افزایش می یابد و سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد.

ده شب: خواب‌آلودگی به اوج خود می‌رسد.

سه – پنج صبح: سطح هورمون‌ها و دمای بدن به حداقل خود می‌رسد و خواب عمیق است.

در واقع می‌توان گفت که اوج خواب‌آلودگی در ساعات سه تا شش صبح و دو تا چهار بعد‌از‌ظهر می‌باشد.

اوج هوشیاری نیز در ساعات ۹ تا ۱۱ صبح و ۸ تا ۱۰ شب می‌باشد.

البته با شروع فصل سرما، خواب‌آلودگی و رخوت و سستی افزایش می‌یابد

و حتی میزان خورد و خوراک بیش‌تر شده،

با توجه به مطالب بالا بهتر می‌توانید کارهای روزانه‌تان را برنامه‌ریزی کنید تا از بیش‌ترین کارآیی و بازدهی برخوردار شوید.

یادتان باشد که در شبانه روز کمتر از ۶ ساعت و بیش‌تر از ۸ ساعت نخوابید.

همچنین بهترین زمان خواب بین ساعات ۱۰ شب تا ۶ صبح است. همچنین هیچ وقت زمان خواب خود را جابه‌جا نکنید؛

یعنی صبح‌ها بخوابید و شب‌ها بیدار بمانید زیرا وقتی در شب می‌خوابید، هورمون ملاتونین و هورمون رشد ترشح می‌شود که این اتفاق وقتی در روز بخوابید، نمی‌افتد

با موسسه کنکور آسان است به اوج یادگیری خواهید رسید و مهندس امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و مهندس حسین بنائی مثل همیشه پشتیبان شما خواهند بود

مهندس حسین بنائی

لطفا جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان و

تهیه دی وی دی های آموزش با شماره های

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲      موبایل

۱۳ ۱۳ ۴۳ ۴۴ – ۰۲۱         دفتر

۳۰ ۴۰ ۲۵ ۴۴ – ۰۲۱         دفتر

تماس بگیرید

یا کلمه { مشاوره } را به شماره

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲

پیامک کنید

———

جهت عضویت در کانال تلگرام مهندس امیر مسعودی و کنکور آسان است و استفاده از جزوه ها و تدریسهای رایگان کلمه { کانال تلگرام } را به شماره

۹۰ ۵۰ ۱۹۷ – ۰۹۱۲

پیامک کنید

پیشنهاد میشود که مقاله مربوط به { انگیزه درس خواند ندارم ، چکار کنم } را حتما مطالعه کنید

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  1. […] میکنم حتما مقاله  { هر کنکور چقدر به خواب احتیاج دارد }  را […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

تـــمـاس